Χ Ρ Ι Σ Τ Ο Σ   Α Ν Ε Σ Τ Η

Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως Σωτῆρος Μετεώρων ἤ Μεγάλο Μετέωρο, 1483 μ.Χ.

 

Α Λ Η Θ Ω Σ  Α Ν Ε Σ Τ Η  Ο  Κ Υ Ρ Ι Ο Σ  Μ Α Σ

 

ΕΑΝ   ΘΕΛΕΤΕ

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ

ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΞΕΝΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

 

 

 

Απόδοση τής εορτής τού Πάσχα

 

Η Ανάσταση συνεχίζεται! Αυτό δείχνει και η γιορτή της Αποδόσεως του Πάσχα. Τα ιδία γράμματα της νύχτας της Αναστάσεως, ακούγονται και κατά την Απόδοση του Πάσχα. Τελείται μια μέρα πριν απ’ τη γιορτή της Αναλήψεως.

Κάθε μεγάλη γιορτή στην Ορθόδοξη λατρεία έχει την «απόδοσή» της. Κάθε γιορτή είναι ζωντανό γεγονός, που επαναλαμβάνεται στη ζωή της Εκκλησίας, στη ζωή του πιστού.
Αλλά και για άλλο λόγο γίνεται ο επανεορτασμός μιας εορτής, δηλαδή η απόδοσή της. Για ν’ απολαύσουμε ακόμα μια φορά την ομορφιά της γιορτής.
Όταν ένα θέαμα είναι ωραίο, ποθούμε να το ξαναδούμε. Όταν ένα φαγητό είναι νόστιμο, θέλουμε να το ξαναγευτούμε. Ο εορτασμός κάποιου γεγονότος της ζωής του Χριστού ή της Θεοτόκου, προξενεί γλυκύτητα στη ψυχή, που θέλει να το ξαναγιορτάσει.
Τη γλυκύτητα περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο γεγονός, την αισθανόμαστε για τη γιορτή του Πάσχα. Γιορτή ευφροσύνης. «Πανήγυρις έστι πανη­γύρεων». Ποτέ άλλοτε δεν σκιρτά η ψυχή τόσο πολύ, όσο τη νύχτα της Αναστάσεως. Χαιρόμαστε για το θρίαμβο του Αναστάντος Κυρίου.
Θρίαμβος της ζωής κατά του θανάτου. Του Χριστού κατά του Άδη. Της χαράς κατά της λύπης. Της αλήθειας κατά του ψεύδους. Αυτή η ευφροσύνη για την Ανάσταση του Χριστού είναι καθολική και αιώνια. Ουρανός και γη συγχορεύουν. Όχι μια φορά. Πάντοτε, αιώνια. «Ουρανοί μεν επαξίως ευφραινέσθωσαν, γη δε αγαλλιάσθω· εορταζέτω δε κόσμος, ορατός τε άπας και αόρατος. Χριστός γαρ εγήγερται, ευφροσύνη αιώ­νιος» (κανόνας Πάσχα).
Η Ανάσταση συνεχίζεται.Κάθε φορά, που τελούμε τη θεία Λειτουργία. Η θεία Λειτουργία ξαναζωντανεύει μπροστά μας όλα τα στάδια της ζωής του Χριστού. «Οδεύωμεν διά πασών των ηλικιών του Χριστού», όπως λέει ο άγιος Γρηγόριος ό Θεολόγος.
Ο Χριστός γεννάται, στην «πρόθεση», που τελείται στην αριστερή κόγχη του ιερού που μοιάζει με φάτνη. Ο Χριστός βγαίνει στο κόσμο για να κηρύξει το Ευαγγέλιό Του, κατά τη μικρή είσοδο, που ο ιερέας βγαίνει με υψωμένο το Ευαγγέλιο. Ο Χριστός ανεβαίνει στα Ιεροσόλυμα για να θυσιαστεί, κατά τη μεγάλη είσοδο. Ο Χριστός υψώνεται πάνω στο Σταυρό και θυσιάζεται, κατά την προσφορά και τον καθαγιασμό των Τιμίων Δώρων, που γίνεται με την προσφώνηση: «Τα σα εκ των σων…». Ο Χριστός ανασταίνεται, κατά τη μετάληψη των αχράντων Μυστηρίων, που πλημμυρίζει τη καρδιά από αναστάσιμη χαρά. Γι’ αυτό και ο λειτουργός, όταν κοινωνεί, ευθύς αμέσως λέει το «Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι…».
Κάθε θεία Λειτουργία είναι μια ανάμνηση του Σταυρού και της Αναστάσεως. Είναι το σταυρώσιμο και αναστάσιμο Πάσχα. Ιδιαίτερα η Λειτουργία της Κυριακής έχει αναστάσιμο χαρακτήρα. Είναι η Λειτουργία της «μιας των σαββάτων». Την Κυριακή είναι όλα αναστάσιμα. Τα απολυτίκια των οκτώ ήχων, όλα αναστάσιμα. Αλλά και τα τροπάρια του όρθρου της Κυριακής. Κατεξοχήν αναστάσιμη είναι η περίοδος του Πάσχα, του Πεντηκοσταρίου, που αρχίζει τη νύχτα της Αναστάσεως και τελειώνει τη Κυριακή των Αγίων Πάντων.
Η Ανάσταση συνεχίζεται! Επαναλαμβάνεται κάθε φορά, που οι πιστοί έχουν Πάσχα. Οι κοσμικοί συνάνθρωποί μας μια φορά το χρόνο έχουν Πάσχα. Και ούτε αυτό αντιλαμβάνονται. Δεν το απολαμβάνουν. Νομίζουν, πως Πάσχα είναι το σουβλιστό αρνί, τα κόκκινα αυγά, το γλέντι και το ξεφάντωμα! Οι πιστοί γιορτάζουν το αληθινό Πάσχα, μάλιστα πολλές φορές στη ζωή τους. Όταν με πίστη ζουν το μυστήριο του Χρίστου, το μυστήριο του Σταύρου και της Αναστάσεως. Ζουν το νέο Πάσχα. Όταν κατορθώνουν και κάνουν μεγάλα περάσματα. Πάσχα σημαίνει διάβαση, πέρασμα. Ο Χριστός σταυρώθηκε και αναστήθηκε, για να μας περάσει απ’ την ενοχή της αμαρτίας στη δικαίωση. Απ’ τα έργα του σκότους στην αγιότητα. Απ’ τη φθορά στην αφθαρσία.
Κάθε φορά, που ξεπερνάμε τα γήινα, που υπερπηδάμε τα προβλήματα, που υπερνικάμε τις θλίψεις, που περνάμε το ορμητικό ποτάμι της ζωής ή τη φουρτούνα της θάλασσας των πειρασμών, κάνουμε θαυμαστή διάβαση. Πάσχα γιορτάζουμε! Όταν αξιωνόμαστε να κοινωνούμε το Σώμα και το Αίμα του Ιησού Χριστού. Με τη Θεία Κοινωνία κάνουμε όχι απλώς διάβαση, αλλά υπέρβαση. Ξεπερνάμε τα μέτρα μας. Αποκτάμε θεϊκές διαστάσεις. Αποσπόμαστε απ’ τη γη. Ξεκολλάμε απ’ τη λάσπη. Ανερχόμαστε προς τον ουρανό. Γινόμαστε κοινωνοί του Χριστού. Κοινωνοί των παθημάτων Του και της Αναστάσεώς Του. Γινόμαστε κοινωνοί θείας φύσεως (Β’ Πέτρ. α’ 4). Γινόμαστε χριστοφόροι, θεοφόροι.
Η Ανάσταση συνεχίζεται! Επαναλαμβάνεται στη ζωή των αγίων. Οι άγιοι είναι αμαρτωλοί, που αναστήθηκαν. Σ’ ένα τροπάριο παρακαλούμε· «Ανάστησον ημάς πεσόντας τη αμαρτία». Η αμαρτία είναι θάνατος. Η μετάνοια είναι ανάσταση. Νύχτα σκοτεινή η αμαρτία, μέρα λαμπρή η ζωή της μετανοίας. Κάθε χριστιανός, που μετανοεί, είναι ένας αναστημένος. Κάθε άγιος αποτελεί ζωντανή απόδειξη της δυνάμεως της Αναστάσεως. Η φωτεινή ζωή του αποτελεί ανταύγεια του αναστάσιμου φωτός.
Ο ιερός Χρυσόστομος στην ομιλία του « Εις το Άγιον Πάσχα», αναφερόμενος στους νεοφώτιστους χριστιανούς, για κείνους, δηλαδή, που βαπτίζονταν ομαδικά κατά τη νύχτα του Μεγ. Σαββάτου, λέει: Θέλω ν’ απευθύνω το λόγο σ’ αυτούς, που τη φωτόλουστη αυτή μέρα αξιώθηκαν το θείο βάπτισμα. Οι νεοφώτιστοι είναι τα καλά δενδρύλλια της Εκκλησίας, τα λουλούδια τα πνευματικά, οι νέοι στρατιώτες του Χριστού. Πριν από χτες ο Κύριος μας βρισκόταν στο Σταυρό. Έτσι κι αυτοί, πριν από χτες βρίσκονταν στην κυριαρχία της αμαρτίας. Αλλά τώρα συναναστήθηκαν μαζί με το Χριστό. Ο Χριστός σωματικά πέθανε κι αναστήθηκε. Αυτοί ήσαν πεθαμένοι στο λάκκο της αμαρτίας. Κι απ’ την αμαρτία αναστήθηκαν. Η γη τώρα την άνοιξη τριαντάφυλλα και γιασεμιά κι άλλα λουλούδια μας χαρίζει. Το βαπτιστήριο με τ’ αγιασμένα νερά μας χάρισε σήμερα ανθόκηπο πιο όμορφο απ’ της γης.
Η αλλαγή του ανθρώπου αποτελεί την τρανότερη απόδειξη της Αναστάσεως. Απ’ τον τάφο της αμαρτίας ανασταίνεται ο άνθρωπος με τη δύναμη της μετανοίας.
Ποιό είναι δυσκολότερο; Το ν’ αναστηθεί ένας αμαρτωλός απ’ το μνήμα της ακολασίας ή το να αναστηθεί το σώμα του ανθρώπου απ’ τον τάφο της φθοράς; Φαίνεται το δεύτερο δυσκολότερο. Κι όμως, το πρώτο είναι. Για την ανάσταση των σωμάτων καμιά αντίσταση δεν προβάλλεται. Για την αλλαγή της ψυχής υπάρχει η αντίστασης της θελήσεως, του παλαιού άνθρωπου.
Πολύ δύσκολη η πνευματική ανάσταση. Το να γίνει: Ο θυμώδης, πράος. Ο χαρτοπαίκτης και φιλάργυρος, ελεήμων. Ο μέθυσος, εγκρατής. Ο σαρκολάτρης, σώφρων. Ο εγκληματίας, ήσυχος. Ο άγριος, άγιος. Αυτό το τόσο δύσκολο είναι γεγονός. Το βλέπουμε στο χώρο της χάριτος, στη ζωή της Εκκλησίας.
Η Εκκλησία έχει τη δύναμη της μεταμορφώσεως, της αλλαγής του ανθρώπου. Είναι η Εκκλησία της Αναστάσεως. Ο Χριστός, η κεφαλή της Εκκλησίας, είναι όχι μόνο ο αναστάς εκ νεκρών, αλλά και ο εγείρων τους νεκρούς. Είναι νεκρεγέρτης ο Ιησούς Χριστός. Αφού, λοιπόν, γίνεται το δύσκολο, η ανάσταση τόσων αμαρτωλών, δεν μπορεί να γίνει το εύκολο, η ανάσταση των σωμάτων κατά την κοινή ανάσταση;

(Αρχιμ.Δανιήλ Γ. Αεράκη, «Πάσχα Κυρίου»)

 

ΕΑΝ   ΘΕΛΕΤΕ

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ

ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΞΕΝΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

 

ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ. Ο ΜΑΡΤΥΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ

ΩΣ ΕΡΜΗΝΕΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ –

ΤΣΑΓΓΑΛΙΔΗΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ (1991,

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)) (NEO !!!!!)

 

 

Ο ΑΓΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ Ο ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ

Ένας φλογερός απολογητής του χριστιανισμού και ένας ένδοξος μάρτυς Χριστού

 

Τοῦ ἁγίου Ἰουστίνου πρὸς Τρύφωνα Ἰουδαῖον Διάλογος

 

 

Η θεωρία του σπερματικού λόγου στη θεολογία του Ιουστίνου του Φιλοσόφου

Αντώνης Νάσιος – Θεολόγος, ΜΑ. Θεολογίας Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

 

 

ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ Ό Απολογητής καί μάρτυς (+ Περί τά 165)

 

 

DE S. JUSTINO PHILOSOPHO MARTYRE

 

 

Άγιος Ιουστίνος ο Απολογητής και φιλόσοφος

 

 

Ο Ιουστίνος ο Μάρτυρας, γνωστός και ως Ιουστίνος ο Φιλόσοφος και Ιουστίνος Καισαρείας (πιθ. 100 – περ. 165μ.Χ.) ήταν χριστιανός φιλόσοφος και απολογητής, ο οποίος μεταστράφηκε από τον παγανισμό. Τα έργα του αντιπροσωπεύουν τις αρχαιότερες σωζόμενες Χριστιανικές απολογίες αξιόλογου μεγέθους.

 

Βιογραφία

Γεννήθηκε στη Φλαβία Νεάπολη της Σαμάρειας (σημερινή Ναμπλούς) (την αρχαία Συχέμ) στις αρχές του 2ου αιώνα.[1]Γιος ελληνόφωνων μη Ιουδαίων (πιθανώς Ρωμαίων παγανιστών), έλαβε ευρεία φιλοσοφική μόρφωση από τις σχολές του στωικισμού, της περιπατικής, του πυθαγορισμού και του πλατωνισμού. Σπούδασε ρητορική και φολοσοφία στις σχολές της Γάζας και των Αθηνών.[2]

Εικονίδιο. Ρωσία. ΧΙΧ αιώνα. Ναός της Αναστάσεως - Κοίμηση της Θεοτόκου Φαράγγι (χαράδρα). Μόσχα.

Εικονίδιο. Ρωσία. ΧΙΧ αιώνα. Ναός της Αναστάσεως - 
Κοίμηση της Θεοτόκου Φαράγγι (χαράδρα). Μόσχα.
Στην καρδιά της Μόσχας, σε μια ήσυχη Bryusov Lane, 
είναι ένας θαυμάσιος αρχαίος ναός μεταξύ των οδών Tverskaya και Nikitskaya, 
ο οποίος φέρει το ασυνήθιστο όνομα 
της Αναστάσεως στην Κοίμηση της Θεοτόκου φαράγγι. "Ανάσταση"

Η στροφή του στον Χριστιανισμό
Στην αρχή εθνικός, αργότερα ασπάστηκε ένθερμα τον Χριστιανισμό, μετά από συζήτηση με έναν γέροντα-πιθανώς στην Αθήνα περί το 135 μ.Χ[3]- σχετική με τις πλατωνικές δοξασίες για τη μετεμψύχωση και την αθανασία της ψυχής.[4] Αυτός του συνέστησε να διαβάσει τα βιβλία των προφητών και των αποστόλων.[5] Όταν πήγε στη Ρώμη, παρέδωσε στον τότε αυτοκράτορα Αντωνίνο Πίο απολογία της χριστιανικής του πίστης. Εκεί ίδρυσε δική του σχολή, συνδυασμένη με τη λατρευτική πράξη. Οι μαθητές του ήταν ολιγάριθμοι, κυρίως μικρασιατικής και ιδίως φρυγικής καταγωγής. Μεταξύ αυτών ήταν ο Τατιανός και πιθανώς ο Ειρηναίος.[6]

Иустин Философ. Минея годовая - июнь (фрагмент). Икона. Русь, первая половина XVI в. Хранится в музее икон в Реклингхаузене (Германия). Ο Ιουστίνος ο Φιλόσοφος. Μηναίο ετήσιο - Ιούνιος (θραύσμα). Εικονίδιο Ρωσία, το πρώτο μισό του XVI αιώνα. Ευρίσκετε στο Μουσείο Εικόνων στο Recklinghausen (Γερμανία).

Иустин Философ.
Минея годовая – июнь (фрагмент).
Икона. Русь, первая половина XVI в.
Хранится в музее икон в Реклингхаузене (Германия).
Ο Ιουστίνος ο Φιλόσοφος.
Μηναίο ετήσιο – Ιούνιος (θραύσμα).
Εικονίδιο Ρωσία, το πρώτο μισό του XVI αιώνα.
Ευρίσκετε στο Μουσείο Εικόνων στο Recklinghausen (Γερμανία).

 

Минея - Июнь (фрагмент). Икона. Русь. Начало XVII в. Церковно-Археологический Кабинет Московской Духовной Академии. Μηναῖο - Ιούνιος (τεμάχιο). Εἰκονίδιο στίς ἀρχές τοῦ 17ου αἰώνα μ.Χ. στήνἘκκλησία καί τό Αρχαιολογικό Μουσεῖο τῆς Θεολογικῆς Ἀκαδημίας τῆς Μόσχας .

 

 

 

Минея – Июнь (фрагмент). Икона. Русь. Начало XVII в.
Церковно-Археологический Кабинет Московской Духовной Академии.
Μηναῖο – Ιούνιος (τεμάχιο). Εἰκονίδιο στίς ἀρχές τοῦ 17ου αἰώνα μ.Χ.
στήνἘκκλησία καί τό Αρχαιολογικό Μουσεῖο τῆς Θεολογικῆς Ἀκαδημίας τῆς Μόσχας .

 

 

 

 

Иустин Римский, мч. (1 июня) Менологий 1 - 4 июня; Византия. Греция; XIV в.; памятник: Византийский менологий (Byzantine illumination Menologion); 10 x 13 см.; местонахождение: Англия. Оксфорд. Бодлеанская Библиотека (Bodleian Librry) Άγιος Ιουστίνος ο Απολογητής και φιλόσοφος Βυζαντινό Μηνολόγιο τού Ιουνίου (1 - 4) τού 14ου αιώνα μ.Χ. και ευρίσκεται Αγγλία. Βιβλιοθήκη Bodleian στην Οξφόρδη. Αγγλία

Иустин Римский, мч. (1 июня) Менологий 1 - 4 июня; Византия. Греция; XIV в.; памятник: Византийский менологий (Byzantine illumination Menologion); 10 x 13 см.; местонахождение: Англия. Оксфорд. Бодлеанская Библиотека (Bodleian Librry) Άγιος Ιουστίνος ο Απολογητής και φιλόσοφος Βυζαντινό Μηνολόγιο τού Ιουνίου (1 - 4) τού 14ου αιώνα μ.Χ. και ευρίσκεται Αγγλία. Βιβλιοθήκη Bodleian στην Οξφόρδη. Αγγλία
Иустин Римский, мч. (1 июня)
Менологий 1 – 4 июня; Византия. Греция; XIV в.;
памятник: Византийский менологий (Byzantine illumination Menologion); 10 x 13 см.; местонахождение: Англия. Оксфорд. Бодлеанская Библиотека
(Bodleian Librry)
Άγιος Ιουστίνος ο Απολογητής και φιλόσοφος
Βυζαντινό Μηνολόγιο τού Ιουνίου (1 – 4) τού 14ου αιώνα μ.Χ.
και ευρίσκεται Αγγλία. Βιβλιοθήκη Bodleian στην Οξφόρδη. Αγγλία

Το μαρτύριό του
Σύμφωνα με τις μεταγενέστερες Πράξεις Ιουστίνου, συνελήφθη για τη χριστιανική του πίστη και, αφού βασανίστηκε, αποκεφαλίστηκε περίπου το 165 μ.Χ., επί εποχής Μάρκου Αυρηλίου.[7] Το πιθανώτερο ήταν να συντέλεσε στη σύλληψή του ο κυνικός φιλόσοφος Κρήσκης, ο οποίος έβλεπε να αυξάνει το φιλοσοφικό κύρος του Ιουστίνου.[8] Θεωρείται και εορτάζεται ως άγιος από την Ορθόδοξη, την Καθολική και τη Λουθηρανική Εκκλησία την 1η Ιουνίου. Στο κοιμητήριο της Πρίσκιλλας στη Ρώμη βρέθηκε η ενεπίγραφη πλάκα που κάλυπτε τον τάφο του, με την επιγραφή: Μ(άρτυς) Χ(ριστού) (Ι)ΟΥCTINOC.[9]

 

Церковь Св. Иустина (Лилиенфельд, Нижняя Австрия)
Εκκλησία του Αγίου Ιουστίνος (Lilienfeld, Κάτω Αυστρία)

 

 

 

(ἀπαιτεῖται ἔρευνα τῆς πληροφορίας) : La chiesa di San Giustino martire è una chiesa di Roma, nel quartiere Alessandrino, in viale Alessandrino.Al centro dell’abside l’altare marmoreo dentro il quale sono conservate le reliquie di san Giustino. Nella parete di fondo un affresco che raffigura San Giustino con discepoli sovrastato dalla figura di Cristo che regge il mondo, e la scritta in latino: “Chiunque è dalla verità ascolta la mia voce” .Η εκκλησία του Αγίου Ιουστίνου του Μάρτυρα είναι μια εκκλησία της Ρώμης , στη γειτονιά της Αλεξάνδρειας , στη λεωφόρο Alexandria.Στο κέντρο του μαρμάρινου βωμού στο εσωτερικό του οποίου σώζονται τα λείψανα του Αγίου Ιουστίνου. Στο πίσω τοίχο μια τοιχογραφία του Αγίου Ιουστίνου με τους μαθητές του δεσπόζει η μορφή του Χριστού που κατέχουν τον κόσμο, και γραμμένο στα λατινικά: “. Όποιος ανήκει η αλήθεια ακούει τη φωνή μου”


Ἀπολυτίκιον

Ἦχος δ’. Ὁ ὑψωθεῖς ἐν τῷ Σταυρῷ.

Φιλοσοφίας ταὶς ἀκτίσιν ἐκλάμπων, θεογνωσίας ὑποφήτης ἐδείχθης, σαφῶς παραταξάμενος κατὰ τῶν δυσμενῶν σὺ γὰρ ὠμολόγησας, ἀληθείας τὴν γνῶσιν, καὶ Μαρτύρων σύσκηνος, δι’ ἀθλήσεως ὤφθης, μεθ’ ὧν δυσώπει πάντοτε Χριστόν, ὢ Ἰουστίνε, ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ἠμῶν.

 

Κοντάκιον

Ήχος β’. Τους ασφαλείς

Τον αληθή, της ευσεβείας κήρυκα, και ευκλεή, των μυστηρίων ρήτορα, Ιουστίνον τον φιλόσοφον, μετ’ εγκωμίων ευφημήσωμεν δυνάμει γαρ σοφίας τε και χάριτος, τον λόγον κατετράνωσε της πίστεως, αιτούμενος πάσι θείαν άφεσιν.

Μεγαλυνάριον

Χάριτι σοφίας καταυγασθείς, ως αυτοσοφίαν, εθεράπευσας τον Χριστόν, υπέρ ου ενδόξως, αθλήσας Ιουστίνε, συν τούτω εις αιώνας, δοξάζη ένδοξε.

Мч. Иустин. Феофан Критский и Симеон. Фреска церкви свт. Николая. Монастырь Ставроникита. Афон. 1546 год. Άγιος Ιουστίνος ο Απολογητής και φιλόσοφος Τοιχογραφία τού έτους 1546 μ.Χ. στον ΙερόΝαό τού Αγίου Νικολάου. της Ιεράς Μονή Σταυρονικήτα. Άθως. από τούς αγιογράφους Θεοφάνη τον Κρήτα και τον Συμεών
Мч. Иустин. Феофан Критский и Симеон.
Фреска церкви свт. Николая. Монастырь Ставроникита. Афон. 1546 год.
Άγιος Ιουστίνος ο Απολογητής και φιλόσοφος
Τοιχογραφία τού έτους 1546 μ.Χ. στον ΙερόΝαό τού Αγίου Νικολάου.
της Ιεράς Μονή Σταυρονικήτα. Άθως.
από τούς αγιογράφους Θεοφάνη τον Κρήτα και τον Συμεών

 

Η φιλοσοφία και η θεολογία του Ιουστίνου[
Ο Ιουστίνος ξεκινά από ένας μεσοπλατωνικός φιλόσοφος για να καταλήξει στον Χριστιανισμό.[10]

Η περί σπερματικού λόγου διδασκαλία του
Κατά τον Ιουστίνο η πλήρης και αιώνια αλήθεια είναι ο Ιησούς Χριστός, ο Λόγος του Θεού. Η χάρη του Θεού παραχώρησε σπέρμα της αλήθειας αυτής τόσο στους προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης, όσο και στους Έλληνες φιλοσόφους.[11] Ετσι, οτιδήποτε διατυπώθηκε από τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους και δεν περιέχει αντιφάσεις αλλά είναι αληθές, είναι χριστιανικό.[12] Η επιλεκτική αυτή στάση καθοριζόταν από την πεποίθηση κατοχής της αλήθειας στην πληρότητά της.[13]

Ο Ιουστίνος απένατι στην ελληνική φιλοσοφία
Η στάση του απέναντι στην Ελληνική φιλοσοφία απηχεί το πνεύμα της εποχής που χαρακτηριζόταν από έναν εκλεκτικισμό.[14] Έτσι αναγνωρίζει την σπουδαία ηθική διδασκαλία των στωικών, αλλά απορρίπτει τις υλιστικές, μοιραλατρικές και πανθεϊστικές τους αντιλήψεις. Επίσης απορρίπτει την διδασκαλία του Πλάτωνα περί αθανασίας της ψυχής από τη φύση της και όχι από τον Θεό και ότι μπορεί να μεταβεί σε άλλα σώματα.[15]

Церковь Симеона Богоприимца в Зверине монастыре в Новгороде Τοιχογραφία στον Ιερό Ναό τού Συμεών τού Θεοδόχου τής Ιεράς Μονής Ζβρενίου στο Νόβγκοροντ. Ρωσία

Церковь Симеона Богоприимца в Зверине монастыре в Новгороде Τοιχογραφία στον Ιερό Ναό τού Συμεών τού Θεοδόχου τής Ιεράς Μονής Ζβρενίου στο Νόβγκοροντ. Ρωσία

Церковь Симеона Богоприимца в Зверине монастыре в Новгороде
Τοιχογραφία στον Ιερό Ναό τού Συμεών τού Θεοδόχου
τής Ιεράς Μονής Ζβρενίου στο Νόβγκοροντ. Ρωσία

Ο Θεός και η δημιουργία του κόσμου
Υιοθετώντας τις διδασκαλίες του Πλάτωνα για τον Θεό, τον χαρακτηρίζει άρρητον, ανωνόμαστον, εν τοις επουρανιοις μένοντα, δημιούργησε τον κόσμο από άμορφη ύλη. Συγκεκριμένα ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο διά μέσου ενός άλλου, κατώτερου Θεού, μέσω του οποίου μας αποκαλύφθηκε. Ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο από την καλοσύνη του για τους ανθρώπους.[16]

Ανθρωπολογία
Οι άνθρωποι θα καταστούν αθάνατοι εφόσον με τα έργα τους αποδειχθούν αντάξιοι της δωρεάς του, που είναι ο κόσμος. Στην αθανασία μετέχουν και η ψυχή και το σώμα, αφού μετά τον φυσικό θάνατο θα αναστηθούν και τα ανθρώπινα σώματα.[17] Θα υπάρξουν δύο αναστάσεις νεκρών: με τη Δευτέρα Παρουσία η πρώτη των δικαίων και μια καθολική μετά από χίλια χρόνια, οπότε θα λάβει χώρα και η τελική κρίση. ανάλογα με τις πράξεις του καθενός.[18]


Τα έργα του
Πολλά από τα έργα του Ιουστίνου έχουν χαθεί. Τα έργα που φέρουν το όνομά του και έχουν διασωθεί ως τις ημέρες μας χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:

α) Εκείνα που είναι αδιαμφισβήτητης γνησιότητας. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν οι δύο Απολογίες του. Η πρώτη απευθύνεται στον Αυτοκράτορα Αντωνίνο τον Ευσεβή και στους δύο θετούς γιους του, τον Μάρκο Αυρήλιο και τον Λεύκιο Βέρο, ενώ η δεύτερη, συνταγμένη λίγο αργότερα, απευθύνεται στη Ρωμαϊκή Σύγκλητο και στον αυτοκράτορα Μάρκο Αυρήλιο. Εδώ ο Ιουστίνος, επικαλούμενος τη φωνή του δικαίου, ανασκευάζει τις κατά των χριστιανών κατηγορίες, επειδή μόνον αυτοί σε όλη τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία διώκονται για τα θρησκευτικά του φρονήματα. Ταυτόχρονα προβάλει το οικουμενικό μήνυμα της χριστιανικής διδασκαλίας. Τα έργα αυτά επηρέασαν τους Τατιανό και Αθηναγόρα ενώ ο Ευσέβιος το εγκωμιάζει. Επίσης ο Προς Τρύφωνα Ιουδαίον Διάλογος, που θεωρήθηκε η αρχαιότερη χριστιανική αυτοβιογραφία, παρουσιάζεται ένας διάλογος μεταξύ του Ιουστίνου και του Ιουδαίου Τρύφωνα. Επικεντρώνεται στην υπεροχή της χριστιανικής διδασκαλίας έναντι των αρχαίων φιλοσοφικών συστημάτων και του μωσαϊκού νόμου.[19]

β) Εκείνα που είναι αμφίβολης γνησιότητας. Για αυτά τα έργα υπάρχει αντιλογία μεταξύ των ερευνητών όσον αφορά το αν είναι συγγραφέας τους ο Ιουστίνος. Εντούτοις, υπάρχει συμφωνία όσον αφορά τον χρόνο συγγραφής τους, ο οποίος πιστεύεται ότι δεν ξεπερνά τον 3ο αιώνα. Τέτοια έργα είναι τα εξής: Προς Έλληνας, Λόγος Παραινετικός Προς Έλληνας, Περί Μοναρχίας, Προς Διόγνητον, αποσπάσματα από το έργο Περί Αναστάσεως, καθώς και άλλα μικρότερα αποσπάσματα. Ιδιαίτερη σημασία για την ιστορία των απαρχών της υμνογραφίας θα είχε το έργο του Ψάλτης, το οποίο θα περιείχε πιαθνώς ύμνους δικούς του.[20]

γ) Τα έργα που αναμφίβολα δεν γράφτηκαν από τον Ιουστίνο και θεωρούνται νόθα. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα εξής: Έκθεσις της Ορθής Πίστεως(αποδίδεται στον Θεοδώρητο), Αποκρίσεις Προς τους Ορθοδόξους Περί Τινων Αναγκαίων Ζητημάτων, Ερωτήσεις Χριστιανικαί Προς τους Έλληνας, Ερωτήσεις Ελληνικαί Προς τους Χριστιανούς, Προς Ζήνα και Σερήνο και Ανατροπή Δογμάτων Τινων Αριστοτελικών. Για τα δύο τελευταία δεν υπάρχει καμία ένδειξη για το χρόνο συγγραφής τους, ενώ τα υπόλοιπα είναι βέβαιο ότι γράφτηκαν μετά την Σύνοδο της Νίκαιας.

Υποσημειώσεις
1. Άλμα πάνω↑ Θεοχάρης Δετοράκης, Βυζαντινή φιλολογία. Τα πρόσωπα και τα κείμενα, τομ.Α, Ηαράκλειο Κρήτης, 1995, σελ. 41
2. Άλμα πάνω↑ Θεοχάρης Δετοράκης, Βυζαντινή φιλολογία. Τα πρόσωπα και τα κείμενα, τομ.Α, Ηαράκλειο Κρήτης, 1995, σελ. 41
3. Άλμα πάνω↑ Ανώνυμος, «Ιουστίνος ο Φολόσοφος και Μάρτυρας», Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό, Εκπαιδευτική Ελληνική Εγκυκλοπάιδεια, Εκδοτική Αθηνών, τομ.4 (1991), σελ.135
4. Άλμα πάνω↑ Θεοχάρης Δετοράκης, Βυζαντινή φιλολογία. Τα πρόσωπα και τα κείμενα, τομ.Α, Ηαράκλειο Κρήτης, 1995, σελ. 41
5. Άλμα πάνω↑ Θεοδόσης Πελεγρίνης, «Ιουστίνος ο μάρτυς (2ος αιώνας μ.Χ)», Λεξικό της φιλοσοφίας, εκδ.Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 2004, σελ. 853
6. Άλμα πάνω↑ Ανώνυμος, «Ιουστίνος ο Φολόσοφος και Μάρτυρας», Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό, Εκπαιδευτική Ελληνική Εγκυκλοπάιδεια, Εκδοτική Αθηνών, τομ.4 (1991), σελ.135
7. Άλμα πάνω↑ Θεοδόσης Πελεγρίνης, «Ιουστίνος ο μάρτυς (2ος αιώνας μ.Χ)», Λεξικό της φιλοσοφίας, εκδ.Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 2004, σελ. 853
8. Άλμα πάνω↑ Ανώνυμος, «Ιουστίνος ο Φολόσοφος και Μάρτυρας», Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό, Εκπαιδευτική Ελληνική Εγκυκλοπάιδεια, Εκδοτική Αθηνών, τομ.4 (1991), σελ.135
9. Άλμα πάνω↑ Ανώνυμος, «Ιουστίνος ο Φολόσοφος και Μάρτυρας», Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό, Εκπαιδευτική Ελληνική Εγκυκλοπάιδεια, Εκδοτική Αθηνών, τομ.4 (1991), σελ.135
10. Άλμα πάνω↑ Jean Pepin, «H πατερική φιλοσοφία», στο: Φρανσουά Σατελέ, Η Φιλοσοφία, τομ.Α’ Από τον Πλάτωνα ως τον Θωμά Ακινάτη, μτφρ. Κωστής Παπαγιώργης, εκδ.Γνώση, Αθήνα, 1989, σελ.255
11. Άλμα πάνω↑ Θεοχάρης Δετοράκης, Βυζαντινή φιλολογία. Τα πρόσωπα και τα κείμενα, τομ.Α, Ηαράκλειο Κρήτης, 1995, σελ. 43
12. Άλμα πάνω↑ Θεοδόσης Πελεγρίνης, «Ιουστίνος ο μάρτυς (2ος αιώνας μ.Χ)», Λεξικό της φιλοσοφίας, εκδ.Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 2004, σελ. 853
13. Άλμα πάνω↑ Βασίλειος Τατάκης, Η Βυζαντινή φιλοσοφία, μτφρ. Εύα Καλπουρτζή, εκδ.Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας-Σχολή Μωραΐτη, Αθήνα, 1977, σελ. 32
14. Άλμα πάνω↑ Ιωάννης Ζηζιούλας, «Ο Ιουστίνος», Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, Εκδοτική Αθηνών, τομ.Στ΄, 1976, σελ. 551
15. Άλμα πάνω↑ Ιωάννης Ζηζιούλας, «Ο Ιουστίνος», Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, Εκδοτική Αθηνών, τομ.Στ΄, 1976, σελ. 552
16. Άλμα πάνω↑ Θεοδόσης Πελεγρίνης, «Ιουστίνος ο μάρτυς (2ος αιώνας μ.Χ)», Λεξικό της φιλοσοφίας, εκδ.Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 2004, σελ. 853
17. Άλμα πάνω↑ Θεοδόσης Πελεγρίνης, «Ιουστίνος ο μάρτυς (2ος αιώνας μ.Χ)», Λεξικό της φιλοσοφίας, εκδ.Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 2004, σελ. 853
18. Άλμα πάνω↑ Θεοδόσης Πελεγρίνης, «Ιουστίνος ο μάρτυς (2ος αιώνας μ.Χ)», Λεξικό της φιλοσοφίας, εκδ.Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 2004, σελ. 853
19. Άλμα πάνω↑ Θεοχάρης Δετοράκης, Βυζαντινή φιλολογία. Τα πρόσωπα και τα κείμενα, τομ.Α, Ηαράκλειο Κρήτης, 1995, σελ. 42
20. Άλμα πάνω↑ Θεοχάρης Δετοράκης, Βυζαντινή φιλολογία. Τα πρόσωπα και τα κείμενα, τομ.Α, Ηαράκλειο Κρήτης, 1995, σελ. 42

Έργα του Ιουστίνου σε νεοελληνική μετάφραση
· Άγιος Ιουστίνος ο Φιλόσοφος, Πρός τους Έλληνες Λόγος παραινετικός προς τους Έλληνες. Περί μοναρχίας. Ερωτήσεις Ελλήνων και απαντήσεις χριστιανών, μετάφραση: Νικόλαος Καλομπάτσος, Πρότυπες Θεσσαλικές Εκδόσεις, 2008
· Ιουστίνος, εισαγωγή, μετάφραση , σχόλια του Παναγιώτη Χρήστου, Απολογητές τομ. 1, εκδ. Πατερικές εκδόσεις Γρηγόριος Παλαμάς,Θεσσ/ίκη 1985

Πηγές
· Θεοχάρης Δετοράκης, Βυζαντινή φιλολογία. Τα πρόσωπα και τα κείμενα, τομ.Α, Ηαράκλειο Κρήτης, 1995
· Θεοδόσης Πελεγρίνης, «Ιουστίνος ο μάρτυς (2ος αιώνας μ.Χ)», Λεξικό της φιλοσοφίας, εκδ.Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 2004, σελ. 853
· Jean Pepin, «H πατερική φιλοσοφία», στο: Φρανσουά Σατελέ, Η Φιλοσοφία, τομ.Α’ Από τον Πλάτωνα ως τον Θωμά Ακινάτη, μτφρ. Κωστής Παπαγιώργης, εκδ.Γνώση, Αθήνα, 1989, σελ. 243-264
· Ανώνυμος, «Ιουστίνος ο Φολόσοφος και Μάρτυρας», Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό, Εκπαιδευτική Ελληνική Εγκυκλοπάιδεια, Εκδοτική Αθηνών, τομ.4 (1991), σελ.135
· Βασίλειος Τατάκης, Η Βυζαντινή φιλοσοφία, μτφρ. Εύα Καλπουρτζή, εκδ.Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας-Σχολή Μωραΐτη, Αθήνα, 1977
· Ιωάννης Ζηζιούλας, «Ο Ιουστίνος», Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, Εκδοτική Αθηνών, τομ.Στ΄, 1976, σελ. 551κ.εξ

Εξωτερικοί σύνδεσμοι
· apologia I ellenike kai latine
· Συγγράμματα του Ιουστίνου του Μάρτυρα:
· Οι Αποστολικοί Πατέρες, Ιουστίνος ο Μάρτυρας (The Apostolic Fathers, Justin Martyr, Ante-Nicene Fathers, Vol. 1, Edited by Alexander Roberts, D.D. & James Donaldson, LL.D.), υπό Φίλιπ Σαφ, στον ιστότοπο Christian Classics Ethereal Library (Αγγλικά).
· Early Church: λήμμα «Ιουστίνος ο Μάρτυρας» (Αγγλικά).
· Καθολική Εγκυκλοπαίδεια, “St. Justin Ma

 

 

Ο Ιουστίνος Φιλόσοφος

Wikipedia, η ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια (μετάφραση Google)

Ιουστίνος ο Φιλόσοφος ( Justin ο Μέγας, Ρώμη, Ιουστίνος, Ιουστίνος ο Μάρτυρας, ο Ιουστίνος ο Μάρτυρας , αρχαία ελληνικά. Ἰουστίνος ὁ Φιλόσοφος ?. Περίπου 100-165 gg.) – η πρώιμη χριστιανική μάρτυρας και απολογητής . Κακοποίησαν αγίους στις ορθόδοξες και καθολικές εκκλησίες. Συχνά υπενθύμισε την ανάγκη να φροντίζουν οι χριστιανοί τους άπορους [1] . Ο πρώτος από τους χριστιανούς θεολόγους ενέπνευσε στον Χριστιανισμό τις έννοιες της ελληνικής φιλοσοφίας και έθεσε τα θεμέλια για μια θεολογική ερμηνεία της ιστορίας . Σύμφωνα με τον Justin, οι αρχαίοι φιλόσοφοι έχουν εξηγήσει την αλήθεια της Παλαιάς Διαθήκης εις τα έθνη, και η φιλοσοφία είναι δυνατή επειδή ο άνθρωπος είναι συνυφασμένες με την ικανότητα της γνώσης του Θεού (τόσο αρχαία φιλοσοφία δεν είναι άχρηστο, αλλά χρησιμεύει ως προετοιμασία για την Καινή Διαθήκη). Παρά την παρουσία ενός από τα έγγραφα που απευθύνονται στις απόψεις των Ελλήνων, η οποία μπορεί να θεωρηθεί ως το creatureliness του Λόγου, που αργότερα ονομάστηκε έριδα των διονυσίων (Λόγος-Word – το ενεργό μέρος της ύλης και την παρουσία του Θεού σε αυτόν τον κόσμο – η δημιουργία του Θεού Πατρός), φιλόσοφος, Μάρτυρος διαφορετικά στην αυτό το έργο και όλα τα άλλα έργα χωρίς αυτή, ενδεχομένως λογοκριμένη, ρήτρα δηλώνουν με ακρίβεια το δόγμα της Αγίας Τριάδας. Από την άλλη πλευρά, αν αποδεχθείτε την εξήγηση για. John Meyendorff ότι ο Justin εδώ εννοείται η εκδήλωση του Πατέρα στον δημιουργημένο κόσμο μέσω του Υιού Του, του Λόγου, θεολογία του, μπορεί να θεωρηθεί αρκετά ορθόδοξη. [2] Justin αναπτύσσει το δόγμα του Θεού ως Δημιουργού του κόσμου, ως αρχή της ύπαρξής του, Εκείνον που είναι στην Θεοφανείων , από τη μία πλευρά, και ως πλήρως apofatichnom, υπερβατικό, λαθραία, «ανώνυμο» από την άλλη. Justin ο φιλόσοφος – δεν είναι μόνο υπέρμαχος της επιστημονικής εικόνας του κόσμου και ένας δάσκαλος της αρχαίας ριζική υλιστική Τατιάνα , αλλά predvoskhititel της θεολογίας , η οποία βρίσκει την ολοκλήρωσή του στη σύγχρονη Ορθόδοξη Ησυχασμός , ξεκινώντας με το έργο του Γρηγορίου Παλαμά . [3]

Βιογραφία
Γεννήθηκε περίπου 100 χρόνια [4] στην πόλη Flavia Neapolis στη ρωμαϊκή επαρχία της Παλαιστίνης στη Συρία . Ο παππούς του φόρεσε το λατινικό όνομα του Βάκχου (Διονύσου), και ο πατέρας του – η λατινική ονομασία του Πρίσκο [5] , η οποία έδωσε λόγο να υποθέσουμε ότι οι γονείς του Justin ανήκε στους Ρωμαίους αποίκους, την ανοικοδόμηση της πόλης μετά την καταστροφή του κατά τη διάρκεια του εβραϊκού πολέμου το ’70 [6] Οι γονείς του ήταν ειδωλολάτρες, και ο ίδιος ο Ιουστίνος δείχνει την παγανιστική του προέλευση και αποκαλεί τον εαυτό του ” άπειρο ” [7] .

Ο Justin στο βιβλίο “Διάλογος με τον Τρύπα του Εβραίου” περιγράφει την εκπαίδευσή του λεπτομερώς. Αρχικά σπούδασε φιλοσοφία με τον στωικό φιλόσοφο, αλλά σύντομα απογοητεύτηκε με το στωικό σχολείο λόγω του γεγονότος ότι, σύμφωνα με τον Justin, δεν θεώρησε αναγκαία τη γνώση του Θεού. Ωστόσο, έχοντας ήδη γίνει Χριστιανός, ο Ιουστίνος θεωρούσε τον Σωκράτη και τους Στωικούς πριν από τον Χριστό να είναι Χριστιανοί ενώπιον του Χριστού. Ο δανεισμός του Στωικοί επιμέρους στοιχεία του δόγματος του «Justin σπερματικού Λόγου απορρίπτει τον αθεϊσμό, και πανθεϊσμό των Στωικών: αντί του Λόγου ως κάποιο απρόσωπο κόσμο του νόμου, που ισχύει από το μοιραίο αναπόφευκτο, είναι ο Λόγος, ο Χριστός, δηλαδή, το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, στην άπειρη αγάπη Του για την ανθρωπότητα να Του ο οποίος έχει λάβει την πληρότητα της ανθρώπινης φύσης και έτσι αποκάλυψε την Αλήθεια στο σύνολό της με τη χάρη Του. Κατά τον ίδιο τρόπο, το τρίτο Πρόσωπο – το Άγιο Πνεύμα – ενσωματώνει όλα τα “πνεύματα” της αγαθότητας, ενώ νωρίτερα ο Σολομώντας είχε μόνο το δώρο της σοφίας και ο προφήτης Δανιήλ μόνο το δώρο της λογικής και των συμβουλών κλπ. Ο Χριστός είναι ο Λόγος Το Άγιο Πνεύμα – διανέμει τα ταλέντα στους οπαδούς του σύμφωνα με την αξιοπρέπειά τους, αλλά ζητάει και από τον καθένα σύμφωνα με το δώρο που έλαβε από τον Κύριο. [8] Στη συνέχεια, ο Justin συναντήθηκε με τον Peripatetic , αλλά τον άφησε αφού ζήτησε ένα δίδακτρο. Ο Ιουστίνος μίλησε με κάποιο διάσημο Πυθαγόρειο , αλλά δεν του επιτρεπόταν να σπουδάσει σε αυτό το σχολείο λόγω της έλλειψης γνώσεων στον τομέα της μουσικής, της αστρονομίας και της γεωμετρίας. Μετά από αυτό, εξοικειώθηκε με τον Πλάτωνα , με τον οποίο είχε ασχοληθεί με τη φιλοσοφία για πολύ καιρό [9] . Έτσι, ο Ιουστίνος επηρεάστηκε σημαντικά από την ενδιάμεση περίοδο Πλατωνισμού ( Μέσης Πλατωνισμού ) [10] . Αλλά το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή του Ιουστίνα ήταν μια συνάντηση με έναν ηλικιωμένο άνθρωπο, πιθανότατα έναν παλαιστίνιο ή συριακό χριστιανό [11] . Κατά τη διάρκεια της διαμάχης, ο γέροντας επικρίνει ορισμένες διατάξεις των λαϊκών φιλοσοφικών σχολών και πείθει τον Ιουστίνο ότι για να ξέρει ο Θεός, πρέπει να στραφεί περισσότερο στις προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης παρά σε επιχειρήματα της λογικής [12] . Ο Ιουστίνος, ως Πλατωνιστής, πίστευε ότι η ψυχή μας είναι θεϊκή, αθάνατη και είναι “μέρος του βασιλικού Νου”, δηλαδή, Θεός. Ως εκ τούτου, μπορεί να τον δει με το “μάτι του νου”. Ο παλαιότερος αντιπαραθέτει μια τέτοια ιδέα με μια διαφορετική αντίληψη της ψυχής: δεν είναι «η ίδια η ζωή», αλλά η ζωή λαμβάνει από τον Θεό και μόνο «συμμετέχει» σε αυτή τη ζωή. Επομένως, η ψυχή έχει μια αρχή και παύει να υπάρχει όταν το «πνεύμα ζωής», που χορηγείται από τον Θεό, απομακρύνεται από αυτό. Ο Ιουστίνος περιγράφει έναν άλλο λόγο που τον έκανε να δεχτεί τον Χριστιανισμό. Στη δεύτερη Απολογία, γράφει ότι, ενώ μαθαίνονταν από τον Πλατωνιστή, « άκουσα ότι οι Χριστιανοί είναι δυσφημισμένοι, αλλά βλέποντας πόσο άφοβα γνώρισαν τον θάνατο και ό, τι θεωρήθηκε τρομακτικό θεωρήθηκε αδύνατο να προδοθεί από αντιπάθεια και αγριότητα ” [13] . Ο Ιουστίνος βαφτίζεται , πιθανώς μεταξύ των ετών 132 και 137 [4] και ασκεί ενεργό ιεραποστολικό έργο. Επειδή οι Ιουδαίοι πίστευαν ότι ο Μεσσίας θα γεννιόταν από τους ανθρώπους, όχι από τον Θεό, στο πλαίσιο του διαλόγου με Τρύφωνα Ιουστίνος ο Φιλόσοφος αποδεικνύει τη γέννηση του Χριστού από την αναφορά Θεοτόκου στην ελληνική μετάφραση των λέξεων του Ησαΐα του προφήτη: Ιδού, η παρθένος θέλει συλλάβει και γεννήσει υιόν, και καλέσεις το όνομα του Immanuel (Is 7.14). Όμως, ο Τρύφων αναφέρει το εβραϊκό κείμενο της Βίβλου, όπου χρησιμοποιείται η λέξη «αλμα», που μπορεί να σημαίνει όχι μόνο παρθένο, αλλά και «νεαρή γυναίκα», αν και στο Εβδομήκοντα χρησιμοποιείται μόνο η μετάφραση «παρθένο». Ο Ιουστίνος επιμένει ότι ο προφήτης Ησαΐας μίλησε για τη γέννηση του Ιησού από την Παναγία. [14]

Ο Τζούστιν ταξιδεύει πολύ, ιδιαίτερα επισκέπτεται την Αλεξάνδρεια και την Έφεσο. Κατά την εποχή του βασιλιά Αντωνίνου Πίου φτάνει στη Ρώμη, όπου ίδρυσε επίσημα τη δική του φιλοσοφική σχολή, αλλά στην πραγματικότητα ήταν μια σχολή κατηχητικών σπουδών, μεταξύ των οποίων οι μαθητές ήταν ο Τατιάνος [15] . Ανέβη σε μια διαμάχη με τον κυνικό Crescent [16] , ο οποίος κατηγόρησε τους χριστιανούς για τον αθεϊσμό και, σύμφωνα με τον ίδιο τον Ιουστίνα, « απέδειξε ότι ο Crescent δεν γνώριζε τίποτα » [17] και πρότεινε να επαναληφθεί η διαμάχη παρουσία του αυτοκράτορα.

Ο Junius Rustik προεδρεύει της δίκης του Ιουστίνου του Φιλόσοφου. Fra Angelico , 1447-1450.
Ήδη στη Δεύτερη Απολογία, ο Justin προτείνει ότι θα ” κρεμαστεί σε ένα δέντρο, τουλάχιστον από την Ημισέληνο ” [18] . Ο Τατιάνος αναφέρει επίσης ότι η Crescent τον συνέλαβε και τον ίδιο τον Justin [19] , αλλά δεν λέει πώς τελείωσε αυτή η δίωξη, αφού πιθανότατα έγραψε πριν από τον θάνατο του Justin. Ευσέβιος , επίσης, πιστεύει ότι ο θάνατος του Justin Crescent εμπλέκονται [20] , αλλά η πηγή του είναι τα ανωτέρω αναφερθέντα δύο περάσματα από τα γραπτά του Ιουστίνου και Τατιανός [21] . Η ίδια άποψη συμμερίζεται και ο Τζέρωμπος του Στρίνωνα [16] . Όμως, καθώς όλες οι αξιόπιστες πηγές, συμπεριλαμβανομένων των “Πράξεων του Ιουστίνου”, σιωπούν σχετικά με αυτό το θέμα, καθίσταται αδύνατο να προσδιοριστεί αξιόπιστα εάν η Crescent συμμετείχε στην εκτέλεση του Justin [22] .

Σύμφωνα με τις «μαρτύριο πράξεις», σώζεται στη συλλογή του Συμεών Μεταφραστή , ο Ρωμαίος έπαρχος rusticus [23] υπό αμφισβήτηση τον Justin για την πίστη του και το χριστιανικό τρόπο ζωής, και προέτρεψε να επιστρέψει στη λατρεία των ελληνικών θεών, αυτό απορρίφθηκε. Στη συνέχεια, « επειδή αρνήθηκε να θυσιάσει στους θεούς, και ανυπακοή στις εντολές του αυτοκράτορα ,» Justin, μαζί με έξι από τους μαθητές του (Χαρίτων, Χαρίτο, Evelpist, Ieraks, Peon, της Λιβερίας) υπέστη μαστίγωμα, και στη συνέχεια αποκεφαλίστηκαν [24] . Έτσι, ο Justin εκτελέστηκε γύρω στο 165. [21]

Γραφές
Σύμφωνα με τον ίδιο τον Ιουστίνο, είναι ο συντάκτης της πραγματικότητας “ενάντια σε όλες τις αιρέσεις” [25] . Ο Ireneus of Lyons παραθέτει ένα απόσπασμα από το δοκίμιο του Justin “Against Marcion ” [26] . Ο Ευσέβιος αναφέρει και τα δύο αυτά έργα [27] , αλλά δεν φαίνεται να τα διαβάσετε. Παρουσίασε επίσης έναν κατάλογο των έργων του Ιουστίνος που του είπαν: “ομιλία που απευθύνθηκε στον Αντωνίν, ονομάζεται ευσεβής, στα παιδιά του και στη Ρωμαϊκή Γερουσία”. συγγνώμη “στον Αντωνίν Πίστη” (στον Μάρκους Αυρήλιο ). “Στους Έλληνες”. ένα άλλο δοκίμιο για τους Έλληνες, που ονομάζεται “Επίπληξη”. “Στη θεία μονάρχηση”? Lirnik; ένα δοκίμιο για τη φύση της ψυχής. “Διάλογος με τον Τρύφο του Εβραίου”. “Ενάντια στο Marcion”; στο τέλος προσθέτει ότι ” υπάρχουν πολλά άλλα έργα των πολλών αδελφών του ” [28] . Οι μεταγενέστεροι συγγραφείς δεν πρόσθεσαν τίποτα σε αυτήν τη λίστα.

Πρώτη Απολογία

Ο Ιουστίνος ο Φιλόσοφος παρουσιάζει την “Απάντηση” του στον αυτοκράτορα. Χαρτί, χάραξη. Δημοσιεύτηκε από: Jacques Callot. Γαλλία, 1632-1635.
Μεταξύ των επιζώντων έργων, “Η πρώτη απολογία” είναι το πρώτο έργο του Ιουστίνα. Η απόδοση αυτού του έργου είναι αναμφισβήτητη και η χρονολόγηση, σύμφωνα με διάφορες εκτιμήσεις, κυμαίνεται από 149 [29] έως 155 έτη [30] . Ο κύριος αποδέκτης της απολογίας είναι ο αυτοκράτορας Αντωνίν Πίος , γνωστός ως έντιμος και φιλόσοφος προσανατολισμένος. Ο Justin θέτει τον εαυτό του στο καθήκον να προστατεύει τους χριστιανούς από κατηγορίες που σχετίζονται με την παραβίαση των ελληνικών θεών [31] , που θεωρούνταν άθερμο και θεωρούνταν ποινικό αδίκημα [32] . από τις κατηγορίες για πολιτικό πραξικόπημα [33] . σε εγχώρια εγκλήματα [34] , ανηθικότητα [35] και ακόμη και στη διάσωση νεογέννητων [36] . Το δεύτερο μέρος των έργων του Justin αναπτύσσει τη χριστιανική πίστη: περιγράφει τις προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης, η οποία, κατά τη γνώμη του, εκπληρώθηκαν [37] , και οι οποίες πρέπει να πληρούνται [38] , καθώς και τα αποτελέσματα παρόμοια στοιχεία της ιουδαιο-χριστιανική και την Ελληνική θρησκείες, που δικαιολογούν την δανεισμού ομοιότητα των Ελλήνων αυτών των στοιχείων από τη Βίβλο [39] . Ο Justin ολοκληρώνει το κείμενο με μια αναφορά για να τερματίσει τη δίωξη και να επισυνάψει πολλές κυβερνητικές επιστολές που πιστοποιούν την αξιοπιστία των χριστιανών.

Δεύτερη Απόφαση [
Η δεύτερη απολογία αποτελείται από δεκαπέντε κεφάλαια και συμπληρώνει την πρώτη. Ορισμένοι επιστήμονες υποθέτουν ότι αρχικά και οι δύο συγγνώμες αντιπροσώπευαν ένα μόνο έργο [10] , αλλά οι ενδείξεις του Ευσέβιου του Καισάρεα μιλούν κατά μιας τέτοιας δήλωσης [4] . Είναι αδύνατο να προσδιοριστεί επακριβώς ο χρόνος της γραφής, αλλά πιθανότατα γράφτηκε σύντομα μετά τη σύνταξη του Πρώτου, δηλαδή γύρω στο έτος 155 [40] .

Ο λόγος για τη σύνταξη αυτής της επιστολής στη Ρωμαϊκή Γερουσία ήταν το ακόλουθο περιστατικό. Στη Ρώμη, μια γυναίκα που οδηγεί μια διαλυτή ζωή υιοθέτησε τον Χριστιανισμό. Ο σύζυγός της δεν απέρριψε τον παλιό τρόπο ζωής μαζί της και η γυναίκα κατέθεσε μια διαζυγική επιστολή. Σε αντίποινα, ο σύζυγος, μέσω του φίλου του, του εκατόνου , έπεισε τον νομάρχη του Ουρμπίκ να φυλακίσει τον σύμβουλο της συζύγου του, έναν συγκεκριμένο Πτολεμαίο, επειδή ήταν χριστιανός. Όταν ο Πτολεμαίος διατάχθηκε να εκτελεσθεί, ένας άλλος χριστιανός που ονομάστηκε Λουκά έδειξε στον Ουρμπίκ ότι καταδίκασε έναν αθώο άνθρωπο. Τότε ο Ουρμπίκ, έχοντας μάθει ότι ο Λουκάς είναι χριστιανός, τον διατάζει να εκτελεσθεί μαζί με τον Πτολεμαίο [41] .

Ο Ιουστίνος εξηγεί τη χριστιανική του διδασκαλία στη γερουσία, ώστε να το κάνει δημόσια και να σώσει τους Χριστιανούς από ψευδείς κατηγορίες. Ειδικότερα, ο Ιουστίνος αγγίζει το θέμα της αυτοκτονίας και δίνει ψευδείς μαρτυρίες [42] , θεοδικία [43] , εσχατολογία [44] , δίωξη και θάνατο [45] . Όπως και στην πρώτη απολογία, ο Justin σε όλη την αφήγηση προσεγγίζει την ελληνική λογοτεχνία και φιλοσοφία.

Διάλογος με την Ιουδαία Τρύφων
Ένα άλλο δοκίμιο που δεν προκαλεί αμφιβολίες για την πατρότητα [10] είναι ο «διάλογος με τον Τρύπα του Εβραίου». Πιθανότατα, ο διάλογος καταγράφηκε γύρω στο έτος 160 [46] . Σε αντίθεση με την Απολογία, ο Justin υποχωρεί από τον μονόλογο του και επιλέγει το είδος του διαλόγου. Ο αντίπαλός του είναι ένας εξελληνισμένος Εβραίος που ονομάζεται Trifon. Μερικοί μελετητές πιστεύουν ότι στην πραγματικότητα δεν υπήρξε διάλογος, και ο Trifon είναι μόνο ο λογοτέχνης ήρωας Justin. Ιδιαίτερα, αμφισβητείται η ικανότητα του Justin να μεταδώσει λεπτομερώς τις λεπτομέρειες του διαλόγου 30 χρόνια αργότερα (ή 20 χρόνια αργότερα [47] ) [48] . Σύμφωνα με μια άλλη άποψη, η συζήτηση θα μπορούσε να είχε λάβει χώρα στην ιστορία περίπου. 132, και κατά 160, ο Ιουστίνος συγκέντρωσε προσεκτικά όλα τα επιχειρήματα που είχε συγκεντρώσει η Εκκλησία στη διαμάχη του [10] . Υπάρχει επίσης μια άποψη ότι ο Trifon, που είναι ο αντίπαλος του Justin, είναι ο Rabbi Tarfon [49] . Δεν υπάρχει ομόφωνη γνώμη σχετικά με το κοινό-στόχο. Μεταξύ των επιστημόνων του 19ου αιώνα. η παραδοσιακή άποψη ήταν ότι ήταν οι Εβραίοι. Αλλά στον εικοστό αιώνα, αρκετοί επιστήμονες άρχισαν να τηρούν την άποψη ότι το κοινό-στόχος του Διαλόγου είναι οι Έλληνες [50] . Ο πιθανός αποδέκτης του έργου είναι ένας ορισμένος Mark Pompey, που αναφέρεται στο Κεφάλαιο 141 [51] .

Συνθετικά η σύνθεση μπορεί να χωριστεί σε τρία μέρη:

Στο πρώτο μέρος (κεφάλαια 11 – 31) εξετάζεται το ζήτημα του ρόλου του Μωσαϊκού Νόμου .
Το δεύτερο μέρος (κεφάλαια 32-110) ασχολείται με το νόημα και τη φύση του Ιησού Χριστού .
Στο τρίτο μέρος (κεφάλαια 111-142), ο Ιουστίνος συζητά τη σωτηρία των παγανιστών.
Αμφιλεγόμενη, πλαστά και έχασε τα γραπτά [ παραπομπή που απαιτείται | επεξεργασία κωδικού ]
Πολλά άλλα γραπτά που αποδίδονται στον Justin έχουν επιζήσει, η απόδοση του οποίου επικρίνεται σοβαρά. Μεταξύ αυτών, “λέξη Uveschatelnoe στους Έλληνες” [52] “Ομιλία στους Έλληνες” [53] “Σχετικά με edinovlastitelstve” ( “Ο μοναρχία”) [54] , “Από την ανάσταση” [55] “Επιστολή προς Diognetus” [ 56] .

Επέζησε αρκετά έργα, σαφώς δεν ανήκουν στον Justin: «Ερωτήσεις Χριστιανών εις τα έθνη» [57] , «Ερωτήσεις των ειδωλολατρών προς τους χριστιανούς» [58] , «Ερωτήσεις και απαντήσεις για την Ορθόδοξη» [59] , «Διάψευση μερικές από τις απόψεις του Αριστοτέλη» [60] , “Δήλωση της σωστής εξομολόγησης” [61] , “Επιστολή προς Xena και Serena” [62] .

Έχουν χαθεί πολλά γραπτά: « Σύνταγμα εναντίον όλων των αιρέσεων», «Ενάντια στο Μάρσιον», «Προς τους Έλληνες», «Έκθεση», «Λίρνικ», «Για τη Θεϊκή Αυτοκρατία».

Διδασκαλία
Διδασκαλία για τον Θεό: Τριαδολία
Στο ερώτημα του Τριφόν της Ιουδαίας, τι είναι ο Θεός, ο Ιουστίνος απαντά: « Αυτό που είναι πάντα το ίδιο και είναι η αιτία της ύπαρξης άλλων όντων είναι πραγματικά ο Θεός » [63] . Μιλώντας για το Θεό, Justin αναφέρεται σε Πλάτωνα και δίνει τον ακόλουθο ορισμό: ο Θεός « είναι ένα ον αμετάβλητο, το υψηλότερο οποιασδήποτε φύσης, άφατο, απερίγραπτη, μόνο, όμορφα και ωραία, εκδηλώνεται ξαφνικά σε ευγενείς ψυχές, λόγω της συνάφειας και την επιθυμία να τον δει τους » [64 ] .

Justin τονίζει την υπερβατικότητα του Θεού, που περιγράφει το σε δημοφιλείς όρους της Αργά τη φιλοσοφία ως «αγέννητο» (ἀγέννητος) [65] , «το άφατο» (ἄρρητος) [66] , «αναλλοίωτη» (ἄτρεπτος) και «αιώνια» (ἀίδιος) [67] . Ο υπερβατικός Θεός ” δεν έχει οριστικό όνομα, διότι αν ονομαζόταν με κάποιο όνομα, θα είχε κάποιον μεγαλύτερο από τον εαυτό του, που του έδωσε ένα όνομα ” [65] . Δεν μιλάει σε κανέναν και δεν μιλάει άμεσα, μόνο μέσω του μέσου του Υιού ή των αγγέλων [68] . Την ίδια στιγμή, ο Justin τονίζει και η εμμένεια του Θεού, επισημαίνοντας ότι ο Θεός είναι « σαφώς βλέπει και ακούει, δεν τα μάτια και τα αυτιά, αλλά neizglagolannoyu δύναμη, έτσι ώστε να βλέπει όλα και ξέρει όλα, και κανείς μας δεν κρύβεται από Αυτόν » [69] .

Σε αντίθεση με τους Έλληνες φιλόσοφους, ο Ιουστίνος μιλάει για έναν προσωπικό Θεό. Ο Θεός δεν είναι μόνο ο δημιουργός του όντος, η αρχή των πνευματικών και ηθικών δυνάμεων και της νομοθετικής εξουσίας, αλλά είναι άτομο που εισέρχεται σε ορισμένες σχέσεις με τους ανθρώπους, φροντίζοντας τους [70] , και για κάθε άτομο ξεχωριστά, όχι μόνο για ολόκληρο τον κόσμο [63] ] . Γι ‘αυτό, κυβερνά τη σωτηρία της ανθρωπότητας στην ιστορία, θέτοντας διάφορες θυσίες, τα σαββάτου και τον νόμο [71] . Ο Θεός μπορεί να ακούσει προσευχές [72] . Τέτοια επιθήματα ως «ελεήμων» [73] , «άνθρωποι που αγαπούν» [74] μπορούν να εφαρμοστούν στον προσωπικό Θεό . Μπορείτε να μιλήσετε για τη συμπόνια Του [75] ή την οργή [76] .

Τιμή

Οι πράξεις του Ιουστίνος, που σώζονται σε τρεις εκδόσεις στην ελληνική γλώσσα, μαρτυρούν την πρώιμη ευλάβεια του Ιουστίνου του Φιλόσοφου ως μάρτυρα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι “Πράξεις του Ιουστίνος” είναι αντίγραφα της δικαστικής ανάκρισης με την προσθήκη του εισαγωγικού και τελικού μέρους [77] [78] .

Ωστόσο, το όνομα του Ιουστίνος ο Φιλόσοφος δεν βρίσκεται στα λατινικά ημερολόγια. Μόλις στα μέσα του 9ου αιώνα ο Flor Lion ανέφερε για πρώτη φορά το όνομα του Justin στη μαρτυρολογία στις 12 Απριλίου [79] . Φαίνεται ότι η ημερομηνία επιλέχθηκε με βάση το ότι το το μαρτυρολόγιο του Jerome από 12ης Απριλίου μάρτυρες που αναφέρονται θηλώματα μνήμης Karp και Agafonika υπέστη ένα παρόμοιο τρόπο (με αποκεφαλισμό) και σε παρόμοιες συνθήκες κατά τη διάρκεια του διωγμού των Χριστιανών επί αυτοκράτορα Δεκίου . Αργότερα, ο Ιουστίνος αναφέρεται στη μαρτυρολογία του Άδων Βιέννη [80] , στη μαρτυρολογία του Usuard [81] και στη μαρτυρολογία του Caesar Baronia [82] . Η λατρεία Justin διαδεδομένη όταν Πίος ο IX , η οποία είναι 11 Ιουνίου του 1874 ενέκρινε την απόφαση της Συνόδου των αποχωρήσεις για την απόκτηση του καθεστώτος του Justin Φιλοσόφου «διπλό μείον» και τη δημιουργία, στις 14 Απριλίου, η ημέρα της μνήμης του [83] . Αλλά, δεδομένου ότι αυτή η μέρα είναι υπερφορτωμένη λόγω του κύκλου του Πάσχα, ο Justin αργότερα θυμήθηκε την 1η Ιουνίου, σύμφωνα με τα ελληνικά ημερολόγια.

Στις βυζαντινές συναγωγές , από τον 9ο αιώνα, η ημερομηνία της 1ης Ιουνίου έδειξε τη μνήμη δύο αγίων ονόματι Justin: ο πρώτος ήταν μαζί με τους μαθητές Khariton, Harito, Evelpist, Jerak, Peony, Liberian. ο δεύτερος είναι ο Ιουστίνος ο Φιλόσοφος. Αυτό πιθανόν να οφείλεται στο γεγονός ότι ο Ευσέβιος και ο Jerome περιγράψει το θάνατο του Justin με διαφορετικό τρόπο από ό, τι «Πράξεις Justin» [84] , η οποία έδωσε τη βυζαντινή Hagiographa λόγος να θεωρήσουμε δύο θύματα με το ίδιο όνομα [85] . Σύμφωνα με τους Μπολλάντες , η ημερομηνία της 1ης Ιουνίου επιλέχθηκε μόνο με το σκεπτικό ότι αυτή την ημέρα δεν υπήρχε υπηρεσία σε άλλους αγίους [86] . Ο εορτασμός της 1ης Ιουνίου στη μνήμη δύο Ιουστίνοφ έχει εδραιωθεί σταθερά στην πρακτική της Ορθοδοξίας . Έτσι στο “Νέο Sinaxarist” του Nikodim Svyatogorts υπάρχουν δύο ιστορίες για το μαρτύριο του Ιουστίνα: αναφέρει κάποιος τους μαθητές και ο άλλος δεν [87] . Μόνο τον 20ό αιώνα, ο Μητροπολίτης Σωφρόνιος (Ευστράτιδης) επεσήμανε ότι ένα άτομο εννοείται στους συμμάχους [88] . Τώρα η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία γιορτάζει την 1η Ιουνίου τη μνήμη μόνο του Ιουστίνο.

Στη σλαβική αγιογραφία υπάρχει και μια παράδοση να γιορτάζει τη μνήμη δύο Ιουστίων. Έτσι, πληροφορίες σχετικά με Ιουστίνης με τους μαθητές, και Ιουστίνος ο Φιλόσοφος που περιέχονται στο stishnom Πρόλογος (XIV γ.) [89] , στην περιοχή των Μεγάλων Makaryevsky Ζωές των Mineo (XVI αιώνα.) [90] , στη ζωή των Αγίων Δημητρίου του Ροστόφ στο σύγχρονο εορτολόγιο της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας .

Στις πηγές που έχουμε φτάσει σε μας, δεν υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με τον τόπο ταφής του Ιουστίνου του Φιλόσοφου. Ο Πάπας Urban VIII (1623-1644) παρουσίασε το μοναστήρι της Santa Maria della Concede με τη δύναμη του Justin, η προέλευση του οποίου είναι άγνωστη. Το 1992, τα λείψανα μεταφέρθηκαν στην Εκκλησία του Αγίου Γεωργίου. Ο Justin στην συνοικία Alessandrino στη Ρώμη [91] .

Εικονογραφία
Εικόνα παράδοση
Σύμφωνα με την ελληνική αγιογραφία σενάριο Ιερομονάχου Διονυσίου Furnoagrafiota (.. Γα 1730-1733 διετία) Ιουστίνος ο Φιλόσοφος που περιγράφεται ως « νέος, με μια στρογγυλή γενειάδα, λέγοντας:«Ποιος είναι στην Πατρός και του Υιού και του Θείου Πνεύματος, τον Άγιον του Θεού » [92] . Σε ένα άλλο τμήμα αυτού του σεναρίου, ο Justin περιγράφεται ως ” γέρος με μια μακριά γενειάδα ” [93] .

Η ρωσική έκδοση του εικονική περίληψη πρωτοτύπων (XVIII αιώνα) αναφέρει ότι ο Justin « ομοιότητα των Ρώσων, τα μαλλιά του από τα αυτιά είναι σύντομη, Μπραντ Aki Kozmina γύρω από το λαιμό φόρεμα λευκό, κρατώντας ένα βιβλίο, ρόμπα Lazoreva, ispod svetlokrasnaya » [94] . Περιγράφει επίσης ένα άλλο Justin (σηματοδοτήσει την επηρεάζονται μνήμη δύο Justin παράδοση), « ομοιότητα temnorus Vlasov σύντομο και απλό, Brad Aki Bogoottsa Joakim , ρόμπα βυσσινί, άγρια κάτω πλευρά, ένα σταυρό βραχίονα » [95] .

Στις αρχές του 20ού αιώνα, ο ακαδημαϊκός V.D. Fartusov στο εγχειρίδιο για ζωγράφους εικονογράφων λέει για τον Justin τα εξής: ” τύπου Σαμαρείτη, αλλά από παγανιστές. 61 ετών, έχει μια μικρή γενειάδα, τα μαλλιά είναι διάσπαρτα στους ώμους του. ρούχα – ένα μακρύ χιτώνιο και ένα μακρύ αδιάβροχο, που ρίχνονται πάνω από τον ώμο. Στα χέρια του Χάρτη με την ρήση του, «Καλή Vedy, σαν ένα μέρος του εθνικού δικαστηρίου nerazsudnym αθώος καταδικάστηκε, όπως ένα αθώο και αγνό, όπως ένα skverniteli, obezslavlyaemye συμβεί, και Aki δίκαιοι αμαρτωλούς που προσάπτονται» ». Fartusov προσφέρει μια άλλη έκδοση της επιγραφής στο Χάρτη: « Υπάρχει ένα πλάσμα πάνω απ ‘όλα τα πλάσματα, ανεξιχνίαστο, μυστηριώδης, είναι ένα από τα καλά και κόκκινο, γνώση του οποίου επιθυμούν ευγενείς ψυχές από την αρχή από τον ίδιο έχουν vsazhdeno: αγάπη bo Ότι από αυτά ή γνωρίζουν και videno να είναι μόνη της .» Παραδέχεται επίσης μια εικόνα στον χάρτη των λέξεων που απευθύνει ο γέροντας στον Ιουστίνο: « Το ανθρώπινο μυαλό, που δεν διδάσκεται από το Άγιο Πνεύμα και δεν φωτίζεται από την πίστη, δεν έχει κανένα τρόπο να γνωρίζει και να γνωρίζει » [96] .

Εικόνες Ιουστίνος ο Φιλόσοφος σε ένα ορυχείο, τοιχογραφίες του ναού και τα εικονίδια [ παραπομπή που απαιτείται | επεξεργασία κωδικού ]
Οι εικόνες του Ιουστίνου του Φιλόσοφου ήταν οι πιο διαδεδομένες σε σχέση με την ένταξή του σε κύκλους δράσης κατά των ναρκών . Το παλαιότερο μνημείο του ημερολογικού τύπου, που περιέχει την εικόνα του Ιουστίνα, είναι το Σινά Hexaptych (τέλη XI – αρχές του 12ου αιώνα) από το μοναστήρι του Μεγάλου Πατριωτικού Πολέμου . Η Αικατερίνη στο Σινά [97] . Σε πλήρη ανάπτυξη, ο Ιουστίνος απεικονίζεται στη Μινωική του Δημήτρη Σολούνσκι ( 1327-1340 , Θεσσαλονίκη) και στο “Άγιο Βιβλίο Δειγμάτων” (ελληνικο-γεωργιανό χειρόγραφο, τέλη 15ου αιώνα) [98] .

Ένα από τα πρώτα παραδείγματα της ρωσικής εικονογραφίας παρουσιάζεται σε ετήσια πτώση από το πρώτο μισό του 16ου αιώνα. ( Μουσείο Εικόνων στο Recklinghausen ). Εδώ απεικονίζεται ο Justin με σκοτεινά κοντά μαλλιά και στρογγυλεμένη μικρή γενειάδα. Ντυμένος με μπλε-πράσινο χιτώνα και κόκκινο μανδύα. Έχει ένα σταυρό στο δεξί του χέρι, το αριστερό του πιέζεται στο στήθος του. Ο Ιουστίνος απεικονίζεται επίσης σε εικόνες το Μάιο σε σύνολα ετήσιων ανθρακωρύχων του 16ου αιώνα ( VGIACHMZ ). σε σύνολα ετήσιων ορυχείων του τέλους του 16ου αιώνα ( KOGIAMZ ). για τα ετήσια ορυχεία του 18ου αιώνα, τα έργα του Ι. F. Lipin ( KOGIAMZ ). στην εικόνα για τον Μάιο και τον Ιούνιο του XVII αιώνα (αποκατάσταση των παλαιών πιστών του πρώτου τριμήνου του 19ου αιώνα, αποθηκευμένο στο κρατικό ρωσικό μουσείο ). στο χαραγμένο ημερολόγιο του έργου του G. P. Tepchegorsky (1714 και 1722 της έκδοσης) και IK Lyubetsky (1730).